Na przyszły miesiąc planowana jest premiera Senua's Saga: Hellblade II. Zapowiedziana w 2019 produkcja, która jest kontynuacją ciepło przyjętego Hellblade: Senua's Sacrifice powstaje we współpracy z Xbox Game Studios. Tytuł ekskluzywny dla Xbox Series X|S i PC ma zaoferować rewolucyjną oprawę graficzną, ale wygląda na to, że nie obejdzie się bez kompromisów.

Kontrowersje pojawiły się już jakiś czas temu, kiedy to potwierdzono, że tytuł zadebiutuje w niższym standardzie cenowym, co jest spowodowane krótkim czasem rozgrywki. Tytuł ma dostarczyć 7-8 godzin zabawy. Dzisiaj rano pojawiły się pierwsze opinie dotyczące fragmentów gry i chociaż są one głównie bardzo pozytywne, to poruszenie wywołała kwestia optymalizacji.

Jak się okazuje Hellblade 2 na konsolach będzie działać wyłącznie w 30 klatkach na sekundę przy dynamicznej rozdzielczości. Gra nie zaoferuje dodatkowych trybów wyświetlania, co jest argumentowane chęcią dostarczenia jak najbardziej filmowego doświadczenia. Taki zabieg ma być dodatkowo poprawiany przez czarne pasy na górze i dole ekranu, które będą obecne w trakcie rozgrywki. Wyższego standardu mogą oczekiwać jedynie gracze PC, ponieważ tam będzie dostępna opcja zwiększenia ilości klatek na sekundę.

Senua's Saga: Hellblade 2 zadebiutuje już 21 maja ekskluzywnie na Xbox Series X|S oraz PC. Tytuł będzie dostępny również w ramach subskrypcji Xbox Game Pass (z wyłączeniem Xbox Game Pass Core). Co sądzicie o takiej decyzji? Uważacie, że 60 klatek na sekundę jest obowiązkiem na konsolach dziewiątej generacji, czy jest to wam obojętne. Podzielcie się waszą opinią w komentarzach!